Ich muss sledge da einfach mal rechtgeben - bei dem ganzen Web 2.0 gedrisse gehts nur um den schönen Klang.
Kauft man lieber ein "Internet Portal" oder eine "Web 2.0 Appliance" ?
Letzteres klingt "moderner" und "technischer".
Zitat von wikipedia:As used by its proponents, the phrase refers to one or more of the following:
* The transition of websites from isolated information silos to sources of content and functionality, thus becoming a computing platform serving web applications to end users
* A social phenomenon referring to an approach to creating and distributing Web content itself, characterized by open communication, decentralization of authority, freedom to share and re-use, and "the market as a conversation"
* A more organized and categorized content, with a far more developed deeplinking web architecture
* A shift in economic value of the web, possibly surpassing that of the dot com boom of the late 1990s
* A marketing term to differentiate new web businesses from those of the dot com boom, which due to the bust now seem discredited
* The resurgence of excitement around the possibilities of innovative web applications and services that gained a lot of momentum around mid 2005.
Wenn man sich diese Punkte so anschaut, dann wird einem rasch klar, das es NICHT um technische Entwicklung an sich, sondern um Verkaufsargumente geht.
* The transition of websites from isolated information silos to sources of content and functionality, thus becoming a computing platform serving web applications to end users
1. 99% aller Webseiten sind wenn überhaupt Silos von absolut unrelevanter information. Ob jemand einen Hund hat, oder ein Pornostar dicke Titten ist schlicht keine relevante Information.
2. Das gemeinsame Nutzen von Inhalt ist bereits seit über zehn Jahren möglich. Hinzu kommen Standards wie XML / SOAP, die Anbieter von Informationen müssen
sie nur in solche Formate aufarbeiten.
3. Auch HTML kann einen solchen Standard darstellen. Der Sinn einer "Markup Language" besteht schliesslich darin, zu markieren, welcher Teil des Inhaltes welche Bedeutung hat. (Gliederung / Zusammenfassung / Grafiken / Anmerkungen / Links)
* A social phenomenon referring to an approach to creating and distributing Web content itself, characterized by open communication, decentralization of authority, freedom to share and re-use, and "the market as a conversation"
Hat auch mal wieder nichts mit Web 2.0 zu tun. PBKAC
http://ars.userfriendly.org/cartoons/?id=20060614 fällt mir grad dazu ein.
* A more organized and categorized content, with a far more developed deeplinking web architecture
PBKAC
* A shift in economic value of the web, possibly surpassing that of the dot com boom of the late 1990s
* A marketing term to differentiate new web businesses from those of the dot com boom, which due to the bust now seem discredited
=> Marketing Buzzword.....
* The resurgence of excitement around the possibilities of innovative web applications and services that gained a lot of momentum around mid 2005.
Und was das mit Web 2.0 zu tun hat....
Es muss halt Menschen geben, die die Scheiße fressen, die sie von den Medien serviert bekommen....